Wyszukiwarka zdjęć: | Ilość prac w bazie: 18962 | Liczba użytkowników: 131 | Oczekuje na autoryzacje: 1
Porady dostarcza accord-foto.pl Poradnik - Dla dociekliwych

Jak czyścić urządzenia optyczne?

Podstawowa zasada przy pielęgnacji optyki to unikanie czyszczenia jak długo jest to możliwe. Drobinki pyłu na przedniej soczewce obiektywu są nieuniknione, w normalnych warunkach nie mają one żadnego wpływu na jakość zdjęć, a nadmiernie pedantyczne dbanie o czystość optyki może dać efekty zupełnie odwrotne, na przykład w postaci porysowania lub uszkodzenia warstw ochronnych.


  • W normalnych warunkach wystarczy co pewien okres przedmuchać gruszką przednią i tylną soczewkę obiektywu.
  • Jeżeli występują większe drobinki pyłu, lub piasku nie dające się wydmuchać należy bardzo delikatnie usunąć je przy pomocy pędzelka do urządzeń optycznych.
  • W przypadku widocznych na obiektywie śladów palców, zacieków z wody itd. należy nanieść na soczewkę niewielką ilość płynu do czyszczenia optyki, a następnie bardzo delikatnie zetrzeć brud ściereczką do optyki. Na koniec można przetrzeć obiektyw na sucho papierkiem czyszczącym i ewentualnie przedmuchać gruszką pozostałe drobinki kurzu.
  • Jeżeli na obiektywie nadal pozostają trudne do usunięcia ślady, smugi lub przebarwienia najlepiej oddać go do serwisu, który podejmie próby usunięcia ich.

Ponieważ zasada „Lepiej zapobiegać, niż leczyć” obowiązuje także w tym przypadku, dobrym rozwiązaniem jest zakręcenie na stałe na kupiony obiektyw filtru UV, który oprócz podstawowych swoich zadań pełni także rolę ochrony przedniej soczewki przed uszkodzeniem mechanicznym i zabrudzeniem. W skrajnym przypadku wyrzucimy zniszczony filtr wartości kilkudziesięciu złotych zachowując w stanie nienaruszonym obiektyw, który często kosztuje więcej niż korpus aparatu.

Poniżej przedstawiamy przykładowe zestawy do czyszczenia optyki.




Wiesław Kasprzyk
biuro@accord-foto.pl


Porady udostępnia sklep Accord Foto
 
 
 
Dla dociekliwych
Zdjęcia publikowane w serwisie FOTO.resinet.pl są własnością ich autorów. Wszelkie wykorzystywanie zdjęć bez zgody autora jest niedozwolone.
Drogi Użytkowniku!

Chcielibyśmy Państwa poinformować o tym, że w RESinet.pl szanujemy prywatność naszych Uzytkowników, a tym samym starannie zabezpieczamy Państwa dane osobowe. Szczegółowe informacje na temat tego, kto jest administratorem danych, w jaki sposób przetwarzamy dane osobowe oraz w jaki sposób wykorzystujemy piki cookie znajduj? się w naszej Polityce prywatności, z której dowiesz się między innymi o tzw. rozwi?zaniach opt-out, które umożliwiaj? określenie Twoich ustawień prywatności w trakcie korzystania z Internetu.

Ok, Rozumiem